• وبلاگ : يك
  • يادداشت : گلشيفته با ما چه كرد؟!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 16 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    خانم فراهاني با اين كارش فقط خودش رو بين ايراني ها خراب كرد.نيازي به اين كار نبود اون طرفداران زيادي داشت. چي بگم...
    پاسخ

    خودش رو بين ايراني ها و پيش خدا خراب کرد. خدا عاقبتمون رو به خير کنه. ممنون
    + عيسي 

    خيلي تندي!!!

    بدان تندي ويا كندي در امور يعني همان افراط وتفريط

    در برخورد انسان ، باعث ميشود روزي ببرد.

    پس زياد تند نباش تا هميشه موفق بشي.

    پاسخ

    سلام! ممنون كه نظرتون رو گفتيد ولي به نظرم مطلب، كاملاً بحث سالم و ريشه اي بود.
    + عيسي 

    بايد ديد چرا در جامعه اسلامي

    دزد بوجود آمده. مگر نه اين كه

    ما مسلمانيم ....

    پس چه كرده ايم كه به اينجا رسيده ايم !

    شما هم مثل همه گناه كار را يك نفر ميبينيد اما علتش را نه.

    پاسخ

    سلام! بذار ساده بگم: بايد همه را بررسي كرد. از به وجود آمدن دزد تا توصيه به خود فرد دزد. از بحث هاي جامعه شناسي تا امر و نهي. هيچ كدام جاي ديگري را نمي گيرد. متاسفانه دچار افراط و تفريط هستيم و اكثر فقط يك بعد از آن را مي نگريم در صورتي كه بايد جامع و كامل نگريست. ممنون
    + وطن 

    آقا يك سوال

    گلشيفته باشما چه كرد؟

    شما با گلشيفته چه كرديد؟

    سوال دوم باز سوالي پيش مي آورد آن هم اين كه

    شما چند نفر بوديد؟

    شماچندنفر باهم بوديد؟ شماچند نفر جدا جدابوديد؟

    وباز سوالي مهمتر

    جوان

    يك دست صدا نداره،اي كاش بجاي يك نفر

    همه ميگفتند

    وباز مهمتراين كه براي همگان اين زنگ خطريست

    بدانيد دشمن دركمين است

    پاسخ

    سلام جناب وطن! ما که کاري به کسي نداريم! ما شامل همه ماست ولي شما فقط يک نفره و اون هم منم! يک دست صدا نداره ولي از دست روي دست گذاشتن که بهتره! درسته! اي کاش! ولي حال که نگفتند ما بايد بگوييم. اگر هم مي گفتند ما بايد مي گفتيم اصلا ما وظيفه داريم بگوييم. ممنون
    + عيسي 

    گلشيفته با هيچ نکرد

    خود هستيم که چنين ميکنيم

    اگر من ،تو وهمه درست آداب تربيت اسلامي را آموخته

    بوديم و آن را به طور صحيح در زندگي خود اجرا ميکرديم ،

    هم ارکان خانواده تقويت ميشد و هم جامعه.

    آقاي هاشمي

    بيان خانواده اگر سست باشد و نيز مباني تربيتي آن هم

    براساس الگويي نادرست باشد،

    خانواده اي که بر چنين اصولي بنا شده باشد

    اين چنين هم ميشود.

    و بهتر اين است که حال بجاي افسوس خوردن

    بکوشيم تا اصول تربيتي درست که بهترين

    الگوي آن اسلام است را در جامعه اسلامي خود

    گسترش بدهيم .

    و شما نيز با درج نکاتي در اين باره همگان راياري دهيد.

    پاسخ

    سلام! اموال مردي را دزديدند. يکي بهش گفت تقصير خودته که اين همه پول همراهت بود. اون يکي تقصير پليسه که مواظب نبود يکي ديگه گفت تقصير جامعه است که دزد وجود داره يه نفر هم گفت.... مرد گفت انگار دزد بي تقصير است!

    اون هر كاري كرده به خودش مربوطه!!! تو به فكر خودت باش كه با يه عكس اعتقاد خودتو از دست ميدي!!!!

    واقعا كه... عجب اعتقادي!!!!!! زياديم زر نزن

    پاسخ

    نه عادت دارم و نه دوست دارم جواب بي ادب ها را بدم. بهتره نظرمون را با مهربوني و نرمي بگيم دوست من!
    + داوود! 

    با سلام خدمت جناب آقاي هاشمي زاده...
    1-درنوشته خود به هاليوود و کارکرد تبليغاتي آن در جهت منافع آمريکا اشاره کرديد که به راستي سخن درستي است. اما مگر اين بد است!؟ جناب هاشمي زاده امروز تبليغات و بمب باران تبليغاتي از شيوه هاي رايج و متداول براي اشاعه اهداف دولت ها و کشورهاست. هر کشوري با استفاده از اين ابزارها به مردم و افکار عمومي در نيل به اهداف خود جهت مي دهد. حکومت ايران نيز از اين شيوه ها و ابزار ها در راستاي اهداف خود بسيار بهره مي برد. نبايد در مقام ارزش گذاري بر استفاده از ابزارها برآييد که اگر چنين کنيد آنگاه بايد از شما پرسيد که چرا به استفاده حکومت ايران از اين ابزار در صدا وسيما و ديگر حيطه هاي فرهنگ اعتراض نمي کنيد!؟
    در بسياري از کشورها اين هجم بالاي تبليغات در راستاي منافع ملي آن کشورها و ملت هاست و در اين مسير ممکن است که با منافع دولت ها و ملت هاي ديگر تعارض به وجود آيد. اما آنچه که براي آنها اهميت دارد منافع ملي خود است. اما در ايران که رسانه هاي مستقل نمي توانند وجود داشته باشند(به قانون اساسي و ديگر قوانين درباره شبکه هاي خصوصي مراجعه بفرماييد) از ابزارهاي تبليغاتي نه در جهت منافع ملي که در جهت منافع افراد خاصي استفاده مي شود ( در اين رابطه نيز مي توانيد به اسناد و تصاوير برملا شده از نحوه تهيه گزارش هاي تلويزيوني مراجعه بفرماييد.) و بايد پرسيد که فرياد شما براي فرهنگ و دين جوانان ايران زمين کجاست!؟
    2-شما رفتن گلشيفته و امثال او را چنان بازگو کرده ايد که گمان مي رود تنها علت رفت آنها از ايران هوس هاي پست و خود فروختن به اميال و غرايض است. يا اينکه به علت توطئه هاي دشمنان!! و به ويژه آمريکا از ايران مي روند. اين يک بعدي ديدن قضيه از شما که دانشجوي مهندس عمران هستيد بسيار شگفت است. بايد عوامل ديگري نيز وجود داشته باشد و آنها را به حساب آوريد. کارگردانان بزرگي از ايران مانند جعفرپناهي، بهمن قبادي ،امير نادري، عباس کيارستمي، محسن مخبلباف و ... نيز در فضاي ايران قادر به کار نيستند. نويسندگان و ديگر هنرمندان کشور را نيز بر اين فهرست بيافزاييد. حال بايد از شما پرسيد که به راستي اين همه بزرگان کشور به خاطر بي بندو باري از کشور مي روند؟ آقاي هاشمي زاده شما بهتر مي دانيد که براي بي بندو باري و لذت هاي مادي در هيچ جا مانند ايران فرصت فراهم نيست. حتي کارگرداناني مانند ابراهيم حاتمي کيا که درزمينه انقلاب و دفاع مقدس فيلم مي سازند نيز ديگر قادر به کار نيستند.( مراجعه کنيد به سخنان حاتمي کيا و ديگر کارگردانان در ديدار با آقاي خامنه اي)
    3-شما رفتن گلشيفته را بي اهميت و بي تاثير بر فرهنگ ايران عنوان کرده ايد.در حالي که گلشيتفه يک بازيگر بسيار قوي و مطرح در سطح جهان است که با بازي در "درخت گلابي" کيارستمي درخشيد و به تدريج در بازي هاي خود به تکامل رسيد. چند بازيگر زن مانند گلشيفته در سينماي ايران وجود دارد که شما رفتن او را بي اهميت مي دانيد و او را عددي نمي دانيد!؟
    4-پيش از اين نيز شما را از اينکه اينگونه بي محابا درباره ايمان و دين ديگران اظهار نظر کنيد بر حذر داشتم اما... اين بار شما در نوشته خود به ابراز نگراني درباره کساني که وبلاگشان رنگ و بوي ديني داشت پرداخته ايد و جواناني را که به زعم شما تقيد ديني کمتر دارند را به هيچ گرفته ايد. در باره تقيد ديني و رنگ و بوي ديني که چشم ومشام شما قادر به ادراک آنهاست بحثي نمي کنم.اما درباره فرهنگ بايد بدانيد که حتي اگر جوان ايراني کافر نيز باشد نسبت به فرهنگ و کشور خود داراي حق است و براي صدمه هاي وارد به فرهنگ ايران بايد اظهار نظر کند.
    5-اما درباره هدف هاليوود. ممکن است شما هدف هاليوود را ضربه زدن به ايران و دين مردم بدانيد من نيز در اين باره اظهار نظري نمي نکم اما از شما يک پرسش دارم که پس در اينجا شما و وزارت ارشاد دولت عدالت محور شما که در حال ارشاد سران سياسي جهان و يافتن راه حل هايي براي مشکلات جهان است چه کاره ايد؟ چرا شما از بازيگران مطرح هاليوود براي بازي در فيلم دعوت نمي کنيد؟
    6-شما عکس پگاه آهنگراني در فيلم "زندان زنان" را به جاي عکس گلشيفته فراهاني گذاشته ايد-بله! مي دانم که بازيگر شناس نيستيد و از روي نوشته روي عکس چنين گمان برده ايد- اما جناب هاشمي زاده چرا شما که دغدغه دين و فرهنگ داريد محصولات سينماي اسلامي ايران را نمي بينيد و نمي شناسيد!؟ شما که با يک کار گرافيکي بسيار ساده بر روي عکس فريب مي خوريد و بي هيچ تحقيقي مي پذيريد چگونه درباره هالييود و اهداف خطرناک آن اظهار نظر مي کنيد!؟ در حالي که هاليوود براي اهدافش از شيوه هاي بسيار پيشرفته اي استفاده مي کند.
    7-آقاي هاشمي زاده شايد شما منطق نخوانده باشيد اما به عنوان يک دانشجوي مهندسي عمران بايد با هندسه و استنتاج و استدلال آشنا باشيد.شما در متن آورده ايد:"در اين ميان، يکي از موثرترين سياست هاي هاليوود، استفاده از بازيگران کشورهاي هدف مي باشد. با توجه به تاثير بالاي اين کار، قطعاً يکي از کشورهاي هدف، ايران است." در حالي که اين بند از نوشته داراي خطاي منطقي و استدلالي است.
    8- هر "داودي" که "داوود!" نيست. گمان مي برم شما مرا با يکي از پيام دهندگان اشتباه گرفتيد.
    9-ما را از دعاي خير خود محروم نفرماييد...

    پاسخ

    سلام! 1. مگر ما گفتيم بد است؟! ولي مواظب باشيد به دام ناسيوناليسم نيفتيد. منافع ملي وقتي مقدس است که مطابق با ارزش هاي والاي انساني باشد. اگر شما زمان چنگيز بوديد و مغولي هم بوديد، جنايات چنگيز را چون در راستاي مناقع ملي مغولستان بود را تائيد مي کرديد؟! البته بايد پذيرفت هيچ کشوري مثل آمريکا در استفاده از ابزار تبليغاتي خود موفق نبوده است و ايران نيز در پايين ترين رتبه ها براي استفاده از صداوسيما در راستاي منافع خود در جهان بوده است.2. جعفرپناهي ديگر مي خواست چه بسازد؟ از آفسايد هم بالاتر؟! البته حاتمي کيا هم در دعوت نشان داد که منظورش از عدم امکان کار در ايران يعني چه! مخملباف هم معلوم الحال است! نمي خواهم بگويم در ايران فضاي بي بنده و باري نيست، ولي به خوبي آمريکا هم نيست!!!! شما حرف اصلي متن را نگرفته ايد. هدف اين بود که بگويم موجي که رفتن گلشيفته در ايران ايجاد کرد و مجوزي که براي برخي جوانان براي ديدن عکس هايش و ديگر عکس ها صادر کرد، بسيار بزرگتر و عظيم تر از رفتن گلشيفته بود. آن قدر برگتر کهفتن گلشيفته هيچ مي نمود. البته تربيت افرادي مثل گلشيفته کار سختي نيست. کار سخت، مقابله با توطئه هاي دشمن در تبليغ بي بند و باري به وسيله گلشيفته در کشور است. / من نه به خود اين اجازه را مي دهم و نه در جايگاهي هستم که بخواهم برخي را داخل يا خارج دين بشمارم. بلکه منظور بنده اين بود که آن ها مخاطب و موضوع نوشته بنده نيستند. همين! لطفا شما هم به اين سادگي به بقيه برچسب نزنيد! / دولت توسط شخصرئيس جمهور افرادي بسيار برتر و با پرستيژ اجتماعي بالاتر يعني تمامي دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي آمريکا را براي سفر به ايران دعوت کرده اند. / محصولات سينمايي ايران را مي بينم و مي شناسم ولي دليل نمي شود همه بازيگران را به شکل و قيافه بشناسم. البته از اين آدم هاي بيکار که تا تاريخ تولد بازيگران را هم حفظ مي کنند، بدم مي آيد! واقعا شما اسم اين را فريب مي گذاريد؟!!! عجيب است! اين قدر برايم ساده بود که به آن فکر هم نکردم./ در مورد بند منطق بايد بگويم که اين جمله را به دليل بديهي بودن حذف کردم: ايران کشور هدف براي آمريکاست./ ما نفهميديم داوودي يا داوود يا داود!!!! هممه بازديدکنندگان عزيز و گرامي هستند. البته متن پيام شما و اون داوود! منطبق بود! / محتاجيم به دعا. ممنون

    سلام

    چه گويم كه ناگفتنم بهتر است ........

    پاسخ

    سلام! سخته، ولي بايد گفت. سكوت بدترين حالتي است كه برخي آن را به ر

    بايد چشمها را شست...

    ببخشيد بايد دستها را شست ...

    ببخشيد بايد ....

    ببخشيد بايد فكرها را شست ...

    يعني فرهنگ سازي كرد ...

    وقتي متصديان امور فرهنگي كشور نهايت بي فرهنگند از گلشيفته ي فراهاني و ... انتظاري نبايد داشت كه به سمت هاليوود بروند

    پاسخ

    بايد فكر و دست و چشم را با هم شست. مشكل در هر كدام از اين قسمتها كل كار را خراب مي كند

    سلام

    ....

    هيچي

    پاسخ

    همين! مال هيچکس!

    سلام بايد تا ده اكتبر (اكران فيلم)صبر كرد تا داستان فيلم نشون بده اتفاق خاصي نيفتاده يا...

    حجاب گلشيفته كه اين همه روش حساسيته اهميتي نداره بخصوص كه تفاوت چنداني با فيلماي داخليش نداره با اون ابروهاش اه

    اما چيزي كه مهمه اينه كه داستان فيلم لطمه اي به آرمانهاي ما نزنه

    فقط بايد منتظر بود

    پاسخ

    سلام اتفاق خاص همين بود كه رفت و موجي داخل كشور ايجاد شد. بيخود و بي جهت. ممنون
    سلام
    متاسفانه گلشيفته و امثال آن ايران را خيلي ارزان فروختند! شايد به نظر مردم عادي اين اتفاق يک آزادي انديشه بوده و هر بازيگري مانند هر قشر ديگري از اجتماع مختار به انتخاب محل کار خود است، ولي در دنياي امروز، انتخاب هاليوود يعني پشت پا زدن به فرهنگ ايران و ايراني. نقطه اي که دشمن تمام که نه ولي بيشتر توجه خود را به آن جلب کرده است.... کاري که گلشيفته کرد تنها به قول عده اي شجاعت و بيان آزادي نيست! بلکه در پشت اين به اصطلاح بيان آزادي اسارت ها نهفته است.
    اميدوارم بتوانيم اين اشتباه را جبران کنيم!
    موفق باشيد.

    پاسخ

    سلام! آن ها در حقيقت براي ايران ارزشي قائل نيستند که بخواهند آن را بفروشند. از طرفي ديگر، آزادي به اين معنا نيست که تمام حد و حدود زير پا گذاشته شود و زندگي شريف انساني، به زندگي سخيف حيواني تبديل شود. ممنون
    + دوست 
    گلشيفته با شما کاري نکرد اخوي ...گلشيفته خودش رو نجات داد,تصميم گرفت جوري زندگي کنه که خودش مي خواد جوري لباس بپوشه که خودش مي خواد نه اونجوري که بهش مي گن. در مورد تعبير "نيمه عريان" هم بايد بگم که دوست عزيز بهتره هر چه زودتر خودتو به يک روانشناس نشون بدي
    پاسخ

    اول سلام! شما متن را خوانديد؟ در متن نوشته بوديم که گلشفته اصلا عددي نيست(!) بلکه سياست هاي هاليوود اين جذب را ايجاب مي کند و در حقيقت براي ما برنامه دارند نه براي فراهاني./ يه بچه که عقلش نمي رسه مي تونه لباسش رو تعيين کنه؟ وقتي به بچه حق انتخاب لباس مي دهند که عقل درست و حسابي داشته باشد. اگر هم در بچگي به او حق انتخاب بدهند، کاري بس ابلهانه انجام داده اند. گلشيفته هم عقلش درست و حسابي نيست، ارزش و قدر خود را نمي داند، به گوهر وجودي و دروني خود پي نبرده است تا بفهمد که چه مي کند و چه از دست مي دهد و چه به دست مي آرود./ در مورد روانشناس هم بگم که شما هم بهتره سعي کنيد فرق بين عريان، نيمه عريان و پوشيده را متوجه شويد. با تشکر
    + داود 

    سلام دوست عزيز

    من نه مي خواهم كسي را محكوم كنم و نه كسي را تاييد اما آنچه كه گفتيد ممكن است درست باشد كساني از روي كنجكاوي دنبال عكس هاي خانم فراهاني بگرددند .

    از نظر من هيچ ايرادي ندارد اول از اينكه اگر كسي اين نوع پوشش را بر نمي تابد بهتر است كه آن را نگاه نكند و اگر هم نگاه كردن را عادي بشمارد پس مشكلي نيست.

    به قول خودتان با اين كار كساني كه از اينترنت با تعبير شما مذهبي استفاده مي كنند از راه به در مي شوند مي خواهم بدانم آيا ايمان شما به حدي ضعيف است كه يك عكس مي تواند آن را بلغزاند . اين حرف شما هم مثل حرف هاي حكومت جمهوري اسلامي شد كه مي ريزند به خيابان ها تا اگر كسي لباسي رنگي بپوشد يا چند تار مويش بيرون باشد بگيرند چون اينها امنيت جامعه را به هم مي ريزند اين چه حكومتي است كه با اينها به خطر مي افتد .

    من پيشنهاد مي كنم به جاي اين حرف ها سعي كنيد به آن اندازه در اعتقاداتات قوي باشيد كه ديدن زن چه با پوشش چه بدون پوشش شما را تحريك نكند چرا كه انسان مومن كسي است كه خود را در بين كناه پاك نگه دارد و گرنه همه پاك هستند زماني كه ابزار گناه نباشد .

    در پايان چون ممكن است من نتوانم دوباره به سايت شما بيايم (چون لينك اينجا را در بالاترين ديدم) اگر خواستيد جوابي برايم بدهيد لطفا خبرش را از طريق ايميل به من بدهيد تا بيايم هم سايت شما را و هم جوابتان را ببينم .

    پاسخ

    سلام! چه عجب از اين ورا ! /بحث ما اين نيست که کسي بر مي تابد يا نمي تابد بلکه بايد به بهترين نظر رسيد و آن را عمل کرد. مثل اينکه کسي بگويد من از اين تفنگ استفاده مي کنم و شليک مي کنم، اگر کسي دوست ندارد، استفاده نکند!!! در صورتي که اين حرف، با توجه به زندگي اجتماعي و به هم پيوسته انسان ها از اساس غلط است./قرار نيست کسي با ديدن يک عکس منحرف شود بلکه اين، شروع يک انحراف بزرگ با ابعاد گسترده در سطح جامعه است/اي کاش بحث امنيت اجتماعي را وسط نمي کشيديد چون آن بحث مفصلي مي طلبد ولي خب ... کسي با بسياري از رنگهاي لباسها که جلف و زننده نيست، مشکلي ندارد ولي براي زن جز واحبات است که موي خود و بدن خود را بپوشاند. البته هم کار فرهنگي لازم است هم فيزيکي اگر هم در کار فيزيکي بدرفتاري يا خشونتي اتفاق مي افتد، مقصر مجري حکم است نه حکم و صد البته براي از بين بردن آن اشتباه هم، بايد تلاش کرد و برنامه ريزي نمود./ اعتقاد بايد قوي باشد ولي کدام عقل سليم اين اجازه را مي دهد که حتي با دين کامل، به سمت گناه برويم؟ مثل اين است که ماشين ايمني بخريم و کمربند ايمني ببنديم و ايربگ(کيسه هوا) هم داشته باشيم و بعد بگوييم حالا مي ريم مي زنيم به در و ديوار!!! اين عاقلانه است؟! حضرت يوسف با تمام مقام پيامبري اش از دست زليخا به خود و ايمان و اعتقاد و دينش اعتماد نکرد بلکه به خدا پناه برد پس چطور ما به ايمان کج و ناقص خودمان دلمان خوش کنيم؟!!!! باز هم به ما سر بزن آقا داود!
    + هومن 
    اين عکس خانم پگاه آهنگراني است برادر من.
    پاسخ

    سلام آقا هومن! همان طور که در نظر قبلي هم توضيح دادم، متاسفانه يا خوشبختانه(!)، بازيگر شناس نيستم چون ديدم روي اين عکسه نوشته گلشيفته فراهاني، گفتم حتماً خودشه! شما ببخشيد! خيلي ممنون
       1   2      >