سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://1.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

در مناظره سوم با موضوع سیاست خارجی چون سوالات و موارد چالشی مطرح شد، ملاک های بهتری به دست مردم داد تا کاندیدای اصلح را بشناسند.
در این مناظره دکتر جلیلی با خط مشی و گفتمان مشخص ار ابتدا تا انتهای مناظره در نقد برنامه های دیگر نامزدها و اعلام نظر خود، بسیار مستدل و منطقی بحث کرد.
دکتر جلیلی ایرادهای اساسی و مهمی به دوران وزارت خارجه آقای ولایتی وارد کردند مثلا:
1- قطعنامه 598 بعد از حمله صدام به کویت و بعد از اینکه هیچکس از صدام دفاع نکرد، صادر شد. این حاصل تلاش 8 سال رزمندگان است. قبل از حمله صدام به کویت کاری توانستید بکنید؟
2- چرا بعد از 7 سال گفتگوی آقای ولایتی با اروپایی ها، تحریم های داماتو صادر شد و برای رئیس جمهور وقت هم حکم جلب آوردند؟ حکم جلب که باعث شد رئیس جمهور نتواند از کشور خارج شود!
3- اگر اطلاعات دیگرتان مثل اخبار سومی هست (درباره مذاکرات آلماتی) واویلاست!
(البته اقای رضایی در خصوص ائتلاف ولایتی، قالیباف و حدادعادل علی رغم اختلافاتی که الآن مشهود شده سوال کرد که هیچ پاسخی دریافت نکرد) 

آقای دکتر ولایتی به جای پاسخ به این سوالات و ایرادهای روشن و مشخص، به رسم برخی از کاندیداهای این دوره، از امام و رهبری هزینه کردند.
آقای ولایتی به جای پاسخ دادن به ایرادها و اشکال های دکتر جلیلی، گفت: "در هنگام تشکیل کابینه، امام خمینی(ره) از طریق حاج احمد آقا پیام می دادند که حتما فلانی وزیر خارجه باشد."

آقای ولایتی! گویا شما فراموش کرده اید ولی بدانید مردم فراموش نکرده اند که مسائل و مشکلات ناشی از فتنه در سال 1388 دست پخت همان کسی است که امام به نخست وزیزی او توصیه کرده بودند و این مسئله نه تنها الآن بلکه همان زمان هم مشخص شده بود.
آیا معنی توصیه امام خمینی(ره) در خصوص آقای ولایتی تائید تمام کارهای ایشان حتی بعد از رحلت امام(ره) است؟ مگر خود حضرت امام (ره) نفرموده اند مهم حال فعلی افراد است؟
ما عملکرد افراد در تمامی مناصب و زمان ها را با شاخص هایی که امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب در اختیارمان قرار داده اند می سنجیم نه با توصیه هایی که در زمان و شرایطی خاص انجام شده است که البته حتما و یقینا در زمان خود لازم و ضروری بوده است.
لذا به نظرم بهتر است آقای ولایتی و دیگر کاندیداها به جای این که پشت سر ولایت فقیه پنهان شوند و مقام عظمای ولایت را سپر خود قرار دهند، مردانه خود به میدان بیایند و این همه از ایشان هزینه نکنند.

ما رئیس جمهوری می خواهیم که سپر بلای رهبری باشد نه اینکه از همین الآن که نه چیزی به بار است و نه به دار، از این جایگاه رفیع در برابر ایرادها و اشکال هایی که بهشان وارد است، استفاده ابزاری نماید.
بحمدلله دکتر جلیلی تا کنون نه تنها هیچ هزینه و استفاده ابزاری از رهبری انقلاب در رقابت های انتخاباتی نکرده اند، بلکه با صداقت و دقت گفتمان ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

انشاالله کسی رئیس جمهور این مملکت اسلامی بشود که نه تنها رهبری سپرش نباشد، بلکه کیلومترها دورتر از رهبری برای دفاع از انقلاب اسلامی و رهبری خاکریز بزند که حتی کوچکترین ترکشی به وجود نازنین ایشان نرسد.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 12:4 صبح ] [ علی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

فقط یک سرباز هستم، نه کمتر (که وظیفه ام فراموشم شود) و نه بیشتر (که مغرور شوم) !
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 73
کل بازدیدها: 500673