سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://1.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سال 91 سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی مبارک باد

سال 91 سال تولید ملی



[ چهارشنبه 91/1/2 ] [ 4:56 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

خلاصه بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) در پیام نوروزی

سالى که گذشت - سال 90 - یکى از سالهاى پرحادثه در سطح جهان و در منطقه و در کشور ما بود. آنچه که در مجموع انسان مشاهده میکند، این است که این حوادث بر روى هم به سود ملت ایران و در راه کمک به هدفهاى آن، تمام شده است. آن کسانى که اهداف بدخواهانه‌اى درباره‌ى ملت ایران و ایران و ایرانى در سر میپرورانند، در کشورهاى غربى دچار مشکلات گوناگون هستند. در سطح منطقه، ملتهائى که جمهورى اسلامى از آنها همواره حمایت کرده است، به هدفهاى بزرگى دست پیدا کرده‌اند؛ دیکتاتورهائى به زیر کشیده شدند؛ قانونهاى اساسىِ مبتنى بر اسلام در کشورهائى تصویب شد؛ دشمن درجه‌ى یک امت اسلامى و ملت ایران - یعنى رژیم صهیونیستى - در محاصره قرار گرفت. در داخل کشور، به معناى حقیقى کلمه، سال 90، سال بروز اقتدار ملت ایران بود.
همان طورى که اولِ سال گذشته اعلام شد، سال 90، سال جهاد اقتصادى بود. اگرچه هوشمندان و آگاهان میدانستند که این نام و این جهتگیرى و شعار براى سال 90 یک امر لازم است، اما بعد تلاشهاى دشمنان در این سال هم همین را اثبات کرد و نشان داد. دشمنان ما از اوائل سال، حرکت خصمانه‌ى خودشان را در عرصه‌ى اقتصادى نسبت به ملت ایران آغاز کردند؛

 پیام نوروزی رهبری

من امسال تقسیم میکنم مسائل مربوط به جهاد اقتصادى را. یک بخش مهم از مسائل اقتصادى برمیگردد به مسئله‌ى تولید داخلى. اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله‌ى تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‌ى آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‌اى از تلاشهاى دشمن ناکام خواهد ماند. پس بخش مهمى از جهاد اقتصادى، مسئله‌ى تولید ملى است. اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهى و هوشمندى خود، با همراهى و کمک مسئولان، با برنامه‌ریزىِ درست بتواند مشکل تولید داخلى را حل کند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالشهائى که دشمن آن را فراهم کرده است، غلبه‌ى کامل و جدى پیدا خواهد کرد. بنابراین مسئله‌ى تولید ملى، مسئله‌ى مهمى است.
اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله‌ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.
بنابراین همه‌ى مسئولین کشور، همه‌ى دست‌اندرکاران عرصه‌ى اقتصادى و همه‌ى مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلى قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى» است. ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. 
از خداوند متعال درخواست میکنیم که ملت ایران را در این صحنه و در همه‌ى صحنه‌ها موفق و مؤید بدارد. روح امام بزرگوار را شاد و از ما راضى کند. ارواح طیبه‌ى شهیدان عزیز ما را با اولیائشان محشور فرماید.  


[ سه شنبه 91/1/1 ] [ 2:31 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

ماه رمضان رفت
همان ماهی که برای شروع روزه هایش کورنومترهایمان روشن بود و برای رسیدن به اذان مغرب، شمارش معکوس داشتیم!

عید فطر آمد
همان عیدی که منتظرش بودیم تا دیگر روزه نگیریم!!!
عجب رمضانی! عجب عیدی!
عیدتان مبارک


[ پنج شنبه 89/6/18 ] [ 10:46 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

دل های سیاه

                      موهای سپید

                                         هیچ رنگی سرجایش نیست!!!

رمضان نزدیک است


[ دوشنبه 89/5/18 ] [ 9:16 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

1.اسمش را گذاشتم برای اولین بار. اصلاً نمی دانم چرا ! اون شب هر چه فکر کردم، هیچ اسم دیگری به ذهنم نرسید.

2. روز قرعه کشی عمره بود. همین دور روز پیش را می گویم.به تالار دانشگاه رفتیم. این همه عاشق و این سهمیه کم عمره دانشجویی. وقتی وارد می شدم فکر می کردم مثل سه سال گذشته که ثبت نام کرده بودم و اسمم در نیامده بود، باید پایان جلسه، در دلم بگریم و به کلاس برگردم. ولی ...
شروع شد. همه ساکت بودند و در دل شور ونوایی داشتند. شماره انتخاب شد: 114 . می خواست اسمش را بخواند: قلبم ایستاد ... خواند: علی ... قلبم تثید... هاشمی زاده.... بغضم ترکید ... می خندیدم و گریه می کردم! مثل ِ ... مثل ِ ... مثل کسانی که اسمشان در عمره دانشجویی در آمده!

شاید این، همان برای اولین بار بود!
پایان جلسه شد ولی من مثل پارسال نبودم. اسم من در سهمیه عمره متاهلین دانشجویی درآمده بود.


[ پنج شنبه 87/9/7 ] [ 3:26 صبح ] [ علی ] [ نظرات () ]

سلام. فردا روز قدسه؛ پس امشب شب قدسه. فردا روز خیلی مهمیه؛ پس امشب هم شب خیلی مهمیه. اعمال روز قدس که معلومه: شرکت در راهپیمایی و نماز جمعه. ولی چیزی که تا حالا به اون توجه نشده اعمال شب قدسه. منبع این اعمال هم کتاب مفاتیح القدس هست که ان شاءالله بعدا نوشته و البته چاپ خواهد شد. و اما اعمال این شب:
«بدان که این شب، شب بزرگی است و سالک باید در این شب شعارهای راهپیمایی را مرور کند و در صورت توفیق چند شعار آبدار هم بسازد. بهتر آن است که در این شب نگاهی به عکس مسجد الاقصی بیاندازد تا آن را با مسجد صخره اشتباه نگیرد! کسی که هنوز مسجد الاقصی و مسجد صخره را از هم تشخیص نمی‏دهد، میره راهپیمایی چه کنه؟ هان؟!

برای اینکه شعارهایتان به گوش اسراییل برسد و آن را کر کند بهتر است در این شب عزیز از خوردن نوشابه‏‏های پپسی، کوکا، فانتا و میریندا خودداری فرمایید. یخچال‏هایتان را هم از محصولات نستله مثل نسکافه و کافی میت و کیت و کت خالی نمایید. به بچه‏‏های معصومتان سرلاک ندهید و ذهن بی آلایششان را با کارتون‏های دیزنی نیالایید. مکالمات خود را با نوکیا و موتورولا انجام ندهید. با تلویزیون‏های پایونیر مسابقات فوتبال تیم آرسنال را نبینید. لطفا یک امشب هم که شده به یاد بچه‏های مظلوم و بی دفاع فلسطینی دوربین‏های کوداک خود را کنار بگذارید. مسواک‏های اورال بی خود را به سطل آشغال بیاندازید و سیگار مارلبرو خود را زیر پا له کنید. بیایید و فقط یک امشب را مردانگی کنید و تیشرت‏‏های باس و بارانی‏های نایک و کفش‏های تیمبرلند و لباس‏های ورزشی چامپیون خود را نپوشید.» 

کلیک کنید

توفیق عمل به اعمال این شب، نصیب ما و شما و همه مسلمانان گردد ان شاءالله.


[ پنج شنبه 87/7/4 ] [ 9:35 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

                                                                                          به نام خدا

سلام علیکم ! یکی از مسلمات زندگی حضرت معصومه( سلام الله علیها)این است که ایشان از راویان معتبر حدیث بوده اند و به همین دلیل یکی از القاب ایشان، محدّثه است. خوب است متن چندتا از این احادیث را با هم مرور کنیم؛ (در این احادیث از نام بردن تک تک راویان صرفنظر کرده ایم) و درپایان به یک نکته که در تمامی این احادیث مشترک است، اشاره کنم:

1.      حضرت معصومه( سلام الله علیها) با چند واسطه از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نقل می فرمایند که حضرت زهرا (سلام الله علیها)خطاب به مردم معاصر خود، فرمودند: "... آیا فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله را در روز غدیر به فراموشى سپرده‌اید که فرمود: هر که من مولاى اویم، پس على مولاى اوست... و سخن دیگر رسول خدا صلی الله علیه و آله را؛ تو (اى على!) نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسى علیه السلام هستى؟! "

2.      حضرت معصومه( سلام الله علیها) از حضرت زهرا(سلام الله علیها) و ایشان از لسان مبارک رسول الله صلی الله علیه و آله نقل فرموده اند: "من کنت مولاه فعلى مولاه"(9) ؛ هر که من مولا و رهبر او هستم، على رهبر و مولاى اوست."

3.      حضرت معصومه( سلام الله علیها) از فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل فرموده اند که فرمود: " از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که مى‌فرمود: وقتى در شب معراج به آسمان برده شدم، داخل بهشت گردیده، قصرى از مروارید سفید و درخشان مشاهده کردم. درى داشت که بر آن پرده‌اى آویزان و با تزیین به مروارید و یاقوت درخشندگى پیدا کرده بود. چون سرم را بالا بردم، دیدم بر آن در نوشته شده است: "لااله الاالله، محمد رسول الله، على ولى الله" و بر آن پرده: "خوشا، خوشا به مثل شیعه على" جبرئیل گفت: در روز قیامت همه مردم برهنه پا و عریان محشور مى‌شوند مگر شیعیان على. و همگى به نام‌هاى مادرانشان فراخوانده مى‌شوند مگر پیروان على که به نام‌هاى پدرانشان خوانده مى‌شوند. به دوستم جبرئیل گفتم: این براى چیست؟ گفت: زیرا آنان على را دوست داشتند، حلال زاده‌اند.

4.      در روایتی دیگر حضرت معصومه( سلام الله علیها) از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله مى‌فرماید: "آگاه باشید، هر کس با دوستى آل محمد بمیرد، شهید مرده است!"

5.      حضرت معصومه( سلام الله علیها) از فاطمه دختر امام حسین(سلام الله علیهما) نقل می فرمایند که: "وقتى حسین علیه السلام از مادرش متولد شد، پیامبر صلی الله علیه و آله به اسماء فرمود: عمه! فرزندم را نزدم بیاور. من عرض کردم: اى رسول خدا! او را پس از ولادت پاکیزه نکرده‌ایم. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: عمه! تو مى‌خواهى او را پاکیزه کنى؟! خداوند تبارک و تعالى او را پاکیزه و از آلودگى‌ها منزه کرده است."

نکته ای که در این احادیث قابل توجه است این است که محور اصلی این احادیث دو موضوع است: اول ولایت و دوم مقام زنان برگزیده اسلام

در چهار حدیث اول می بینیم که این احادیث به اثبات ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) می پردازند و این موضوع،  فضای سیاسی اجتماعی آن زمان را برای ما ترسیم می کند ؛

در زمانی که امام موسی کاظم (علیه السلام) در سال های پیاپی در زندان به سر می بردند، علویان دسته دسته کشته می شدند، تبلیغات فرقه های انحرافی در اسلام به حداکثر خود رسیده بود و ارتباط شیعیان با امام خویش تقریبا ناممکن و بسیار سخت بود، حضرت معصومه (سلام الله علیها) با تأسی از حضرت زهرا و حضرت زینب(علیهما سلام) به ترویج معارف ناب اسلامی پرداختند و همچون آن دو بانوی بزرگوار ، به حمایت از امامان زمان خویش همت گماشتند و از هر فرصت و زمانی برای این کار استفاده می فرمودند. یکی از این فرصت ها، مسافرت برادر از مدینه بود.

با غیبت امام رضا(علیه السلام) در مدینه و همچنین ایشان برای ادامه حرکت برادر خود و با انگیزه دیدار برادر به قسمتی از بلاد اسلامی پای گذاشتند که در طول تاریخ از سرزمین وحی ( مکه و مدینه) دور بوده اند.

 در حدیث پنجم ایشان به مقام والای برخی زنان در اسلام می پردازند. در حقیقت در چهار حدیث اول هم حضرت معصومه(سلام الله علیها) احادیثی را از حضرت زهرا سلام الله علیها و فاطمه دختر امام حسین(سلام الله علیهما) نقل می فرمایند.

 ایشان با تاکید بر این احادیث، نقش غیر قابل انکار زنان در ترویج و زنده ماندن ولایت را یادآوری می کنند و همچنین درسی به زنان می دهند که می توان در صف اول دفاع از ولایت ایستاد و در عین حال حجاب، عفاف و شخصیت خود را نیز حفظ کرد .


[ شنبه 87/1/31 ] [ 1:29 صبح ] [ علی ] [ نظرات () ]

بسم ربّ الشهدا و الصدیقین

سلام!

داشتم فکر می کردم امسال چطور می توانیم مراسم ولادت امام حسن عکسری(علیه السلام) رو برگزار کنیم.

نمی دانم قسمتتان شده یا نه ولی اون ها که رفتن خوب می دونن که ضریح سامرا هم شش گوشه است. در کنار هم قرار گرفتن قبر مطهر حضرت امام هادی و امام حسن عسکری(علیهم السلام) به همراه مزار مادر امام زمان(عج)، ‏باعث شده است تا ضریح شش گوشه باشد.

الآن حرم سامرا و سرداب غیبت زیر خاک و غبار است. سرداب غیبت امام زمان(عج) که از اماکن سفارش شده و خاص برای دعا و عبادت است، زیر تلّی خاک مدفون است...

حال به تمام این مصیبات،‏ انفجار دیشب در حسینیه سیدالشهدای شیراز را بیفزایید. خانواده هایی هستند که فرزندان و جوانان شان سالم به هیئت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) رفتند تا با معرفتی بیشتر بازگردند ولی ... پر کشیدند... چه میلادی شده امسال!!!

 با این اتفاقات ،‏24 فروردین نیز مثل 7تیر، جاودانه شد...

 


پیشنهاد: برای رهایی یافتن از تناقضات و به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد علل و چگونگی انفجار‏، اینجا را بخوانید.


[ یکشنبه 87/1/25 ] [ 3:41 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

فقط یک سرباز هستم، نه کمتر (که وظیفه ام فراموشم شود) و نه بیشتر (که مغرور شوم) !
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 52
کل بازدیدها: 501457